آموزش دربازار سرمایه و برند
آموزش سرمایه گذاری و برندینگ

 رئیس کل بانک مرکزی با اعلام دلایل تاثیرگذار بر نرخ دلار گفت: نباید دلار را کالای پست فرض کنیم و انتظار داشته باشیم که قیمت آن بین 1000 تا 1050 تومان ثابت بماند.

محمود بهمنی در گفتگو با مهر با بیان اینکه همواره قیمت کالاها افزایش می یابد، در مورد نوسانات قیمت دلار گفت: نباید دلار را کالای پست فرض کنیم و انتظار داشته باشیم که قیمت آن بین 1000 تا 1050 تومان ثابت بماند. 

رئیس کل بانک مرکزی در مورد اینکه اصرار برخی ها برای پائین نگه داشتن نرخ دلار منطقی نیست، گفت: در تعیین نرخ دلار باید عوامل تاثیرگذار بر آن را مدنظر قرار دارد و بدون در نظرگرفتن عوامل متعددی از جمله قیمت نفت نباید در مورد نرخ دلار اظهارنظر کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه طی چند سال اخیر اکثر قیمتها افزایش یافته و یا ثابت بوده است، افزود: نرخ تورم، قیمت نفت جهانی، قیمت کالاهای صنعتی و غیره افزایش یافته است، پس چگونه می توان انتظار داشت که نرخ دلار افزایش نیابد.

وی با تاکید بر اینکه در تعیین نرخ دلار باید تورم خارجی و تورم حاصل از هدفمندی یارانه ها را در نظر گرفت، اظهارداشت: اینکه هدفمندی یارانه ها در چند مرحله اجرا می شود و یا اینکه نرخ تورم عادی با توجه به عوامل مختلف همچون افزایش حقوق و غیره افزایش می یابد را باید لحاظ کرد.

 

بهمنی با تاکید بر اینکه تمام موارد مذکور بر روی برنامه ریزی ها و تخمین‌های بانک مرکزی تاثیرگذار است، بیان کرد: سایر عوامل همچون تحولات بین المللی، نحوه نقل و انتقالات پول، درآمدهای نفتی، افزایش قیمت کالاهای وارداتی و تاثیر آن بر تورم همگی تاثیرگذار است.  

به گزارش مهر، در ادبیات اقتصادی کالای پست، کالایی است که شیب منحنی تقاضا برایش صعودی است، یعنی با کاهش قیمت، مقدار تقاضا برای آن کالا کاهش می‌یابد، همچنین کالای پست کالایی است که در مورد آن اثر درآمدی بر اثر جانشینی غلبه کند.

 میلیاردر جوان: بنظر می رسد نباید به دنبال کاهش قیمت دلار در کشور بود.اثرات عدم کاهش قیمت ارز در کشور تاثیر مستقیم بر روی قیمت کالاهای مورد نیاز مردم دارد و موجب افزایش تورم خواهد گردید. در حالیکه افزایش درآمد قشرهای حقوق بگیر نسبت قابل قبولی با تورم ندارد. تاثیر قیمت کنونی ارز نیز همانگونه که قبلا گفته شد چنانچه نرخ طلای جهانی را ثابت در نظر بگیریم موجب افزایش قیمت طلا در کشور خواهد گردید.




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 راه‌هاي زيادي براي رسيدن به اين هدف وجود دارد كه تا حدودي به نوع سرمايه‌گذاري‌هاي شما و يا به مدت زماني كه مي‌خواهيد آن سرمايه‌گذاري را حفظ كنيد بستگي دارد. 

برون‌سپاري كنيد...
در هر شرايطي كه باشيد، بايد از تمام امكانات موجود استفاده كنيد، تا ماليات‌ها و كارمزدهاي كارگزاري را به تاخير بيندازيد و يا كاهش دهيد. با اين كار قدرت بهره مركب را تحت كنترل خود در‌مي‌آوريد تا چندين درصد به نرخ بهره ساليانه خود اضافه كنيد ـ بدون آنكه مجبور باشيد يك تصميم سرمايه‌گذاري موفق اتخاذ كنيد. 
چه چيزي را بايد به ديگران واگذار كنيد؟ حتي اگر داراي گواهينامه بانكداري هستيد و جايگاهي در بورس سهام (يا كالا) داريد، باز هم لازم است تا برخي از امور سرمايه‌گذاري خود را به ديگران بسپاريد.
برخي افراد تصور مي‌كنند كه بازكردن حساب نزد شركت‌هاي كارگزاري يا حساب بانكي به عنوان واگذاري امور محسوب مي‌شود. اما در اصل اين گونه است كه: شما كسي را استخدام مي‌كنيد (آيا مي‌دانيد چه كساني هستند؟) تا از سرمايه شما مراقبت كنند. آيا هنگامي كه پول خود را مي‌خواهيد آماده خواهد بود؟ بانك و شركت‌هاي كارگزاري ورشكست مي‌شوند. بله، شما بيمه هستيد... اما چه مدتي به طول مي‌انجامد تا سرمايه خود را پس بگيريد؟
به هر اندازه كه از ثروت بيشتري برخوردار باشيد و كارهاي شما پيچيده‌تر باشد، بايد حجم بيشتري از كارهاي خود را به ديگران واگذار كنيد. ممكن است لازم باشد تا چند وكيل، حسابدار، مشاور مالياتي، شركت اماني و مشاوران ديگري را انتخاب كنيد. 
هنگامي كه اقدام به خريد مي‌كنيد، تا چه ميزاني خريد مي‌كنيد؟ هنگامي‌كه سرمايه‌گذار خبره، سرمايه‌گذاري مناسب و منطبق با معيارهايش را مي‌يابد، تا آنجا كه توانايي دارد مي‌خرد. تنها محدوديت او، مقدار پولي است كه در دسترس دارد. در نتيجه موجودي سهام او متمركز است و متنوع نمي‌باشد.
با تخصص پيدا كردن در حوزه مناسب سرمايه‌گذاري خود، تمام سرمايه‌گذاري‌هاي شما در زمينه‌اي مشابه خواهد بود. به اين‌ترتيب شما نمونه رايج تنوع بخشي را به طور كلي از سيستم سرمايه‌گذاري خود حذف كرده‌ايد. با اين حال، بدون توجه به رويكردي كه براي سرمايه‌گذاري خود اتخاذ كرده‌ايد، شما بايد قوانيني را براي آنچه كه «حجم سرمايه‌گذاري» خوانده مي‌شود، ايجاد كنيد. به عبارت ديگر، چه ميزان از پورتفوليوي سهام خود را به هر يك از سرمايه‌گذاري‌ها اختصاص مي‌دهيد؟ در صورتي كه اين ميزان براي سرمايه‌گذاري‌هاي مختلف متفاوت است، علت آن چيست؟
«حجم سرمايه‌گذاري» به نوعي، علت اصلي ايجاد اعتماد به نفس در مورد كاري است كه انجام مي‌دهيد. هنگامي كه به سطحي مي‌رسيد كه با ديدن قيمتي مناسب، آن را تشخيص مي‌دهيد، در اين شرايط كاملا خوشحال و آسوده هستيد تا بهترين عملكرد را داشته باشيد.
راه‌هايي براي حفاظت از سبد سهام 
چگونه از پرتفوليوي سهام خود در برابر بحران‌هاي معمول همچون بحران‌هاي بازار، محافظت مي‌كنيد؟ هنگامي‌كه بنيان‌گذاران شركت مديريت سرمايه‌گذاري بلندمدت سيستم خود را ايجاد كردند، عاملي كه آن را رويدادهاي «ده سيگما» ناميدند، را مورد توجه قرار ندادند، از آنجا كه از لحاظ آماري به حدي غير محتمل بود كه آنها نگراني چنداني در مورد آن نداشتند.
هنگامي كه بحران مالي آسيا در سال 1997 به سرعت با قصور در پرداخت بدهي توسط روس‌ها در سال 1998 ادامه پيدا كرد، اين شركت با دو رويداد ده سيگماي پي در پي مواجه شد و ورشكست شد. 
رويدادهاي ده سيگما ممكن است غير محتمل باشند، اما به اين معنا نيست كه آنها غير ممكن هستند. سرمايه‌گذار خبره سبد سهام و روش سرمايه‌گذاري خود را به گونه‌اي طراحي كرده است كه حتي در بدترين شرايط بازار مي‌تواند به حيات خود ادامه دهد.
اگر بازار در طول شب سقوط كند آيا فرداي آن روز شما حاضر به سرمايه‌گذاري هستيد؟ شما بايد سيستم خود را به گونه‌اي طراحي كنيد كه پاسخ شما به اين پرسش مثبت باشد!
اولين كاري كه بايد انجام دهيد، تصديق اين موضوع است كه هر چيزي ممكن است در بازارها رخ دهد. چند نمونه از بدترين موارد را در ذهن داشته باشيد. سپس از خود بپرسيد: در صورتي كه هر كدام از اين موارد رخ دهد، تا چه حد تحت تاثير قرار مي‌گيريد و چه كاري انجام خواهيد داد؟
همانطور كه ديديم يكي از تدابير حفاظتي شوارتز در برابر چنين ريسك‌هاي تاثيرگذار، توانايي او در اقدام فوري است؛ همانطور كه در بحران مالي سال 1987 عمل كرد، زماني كه حتي اغلب سرمايه‌گذاران متخصص نتوانستند هيچ‌گونه عكس العملي نشان دهند.
محافظ اصلي سرمايه‌گذار خبره و اين مورد درباره بافت و شوارتز نيز صادق است ـ استفاده با درايت آنها از ابزار اهرم مي‌باشد. هر بار كه بازار سقوط مي‌كند، داستان‌هايي در مورد افرادي مي‌شنويم كه حتي زندگي خود را از دست مي‌دهند، زيرا بيش از حد به ابزار اهرم متكي بوده‌اند. سرمايه‌گذار خبره به هيچ وجه خود را در چنين شرايطي قرار نمي‌دهد. شما بايد از الگوي او پيروي كنيد حتي اگر اين كار به معناي زير پا گذاردن يكي ديگر از پندهاي مشهور در وال‌استريت باشد: هميشه با حداكثر توان سرمايه‌گذاري كنيد.
منبع: www.bourse24.ir 



ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

  رابطه ميان فلسفه سرمايه‌گذاري، روش سرمايه‌گذاري و سيستم سرمايه‌گذاري شما، معيارهاي سرمايه‌گذاري شما خواهد بود.

 
از ميان تمام سرمايه‌گذاري‌هاي خوب احتمالي در حوزه سرمايه‌گذاري شما، چگونه متوجه مي‌شويد كه يكي از آنها را براي خريد يافته‌ايد؟ چه عاملي باعث مي‌شود كه يكي از آنها بر ديگر موارد ارجحيت داشته باشد؟ اين مورد، همان سرمايه‌گذاري خواهد بود كه با تمام معيارهاي سرمايه‌گذاري شما مطابقت داشته باشد، به اضافه فهرست دقيقي از ويژگي‌هايي كه شما در مورد يك سرمايه‌گذاري خوب مشخص كرده‌ايد و با استفاده از آن مي‌توانيد كيفيت هر يك از سرمايه‌گذاري‌ها را اندازه‌گيري كنيد. 
در كتاب 23 اصل موفقيت وارن‌بافت آمده است: بافت خصوصيات يك شركت خوب را اندازه‌گيري مي‌كند، خصوصياتي از قبيل: كيفيت مديريت، ماهيت برتري آن شركت، قدرت جايگاه رقابتي آن شركت، قدرت قيمت‌گذاري، بازده حقوق صاحبان سهام و البته قيمت سهام آن شركت. در حالي كه شوارتز كيفيت فرضيه سرمايه‌گذاري خود را در قبال رويدادهاي به وقوع پيوسته مي‌سنجد. 
معيارهاي سرمايه‌گذاري شما، مشخصه‌هاي يك سرمايه‌گذاري در حوزه انتخابي شما هستند كه مي‌توانيد اكنون آنها را اندازه‌گيري كنيد و مي‌دانيد كه در طول زمان دائما براي شما سودآور خواهند بود.
معيارهاي سرمايه‌گذاري شما، شش عامل حياتي از سيستم سرمايه‌گذاري شما را برايتان مشخص مي‌كند: چه چيزي بخريد، چه زماني بخريد، چه زماني بفروشيد، چه مبلغي براي آن بپردازيد، پس از سرمايه‌گذاري چگونه تشخيص دهيد كه همه چيز مرتب است و در هنگام جست‌وجو براي سرمايه‌گذاري‌ها بر روي چه چيزي متمركز شويد. بنابراين لازم است كه اين معيارها را با دقت هر چه بيشتر مشخص كنيد. 
حاشيه امنيت شما چيست؟
يك سيستم سرمايه‌گذاري جامع، از دوازده عامل تشكيل شده است. تمام اين عوامل با توجه به بالاترين اولويت سرمايه‌گذار خبره يعني حفظ سرمايه، به يكديگر وابسته‌اند. روش او براي حفظ سرمايه، اجتناب از ريسك است. او با قرار دادن روش مطلوب كنترل ريسك خود در تمام بخش‌هاي سيستم خود، اين هدف را تحقق مي‌بخشد. 
روش اصلي كنترل ريسك بافت، اين است كه او هميشه چيزي به عنوان «حاشيه امنيت» دارد. اگر چه اين اصطلاح به بنجامين گراهام و وارن بافت مربوط مي‌شود، اما در واقع هر سرمايه‌گذار موفق نمونه‌اي مخصوص به خود از حاشيه امنيت دارد: او به اين طريق ميزان ريسك را به حداقل مي‌رساند.
ممكن است تصميم بگيريد كه شبيه شوارتز عمل كنيد و خود را به نوعي منضبط كنيد تا به محض قرار گرفتن در حوزه‌اي كه برايتان ناشناخته است، فورا از آن خارج شويد ـ ابتدا سرمايه‌گذاري‌هاي خود را بفروشيد و سپس پرسش‌هاي خود را مطرح كنيد. يا ممكن است از رويكرد آماري براي كنترل ريسك استفاده كنيد.
هر حاشيه امنيتي را كه انتخاب كنيد، براي آنكه موثر واقع شود بايد به عنوان يكي از اصولي كه سيستم سرمايه‌گذاري شما بر پايه آن بنا مي‌شود، قرار گيرد و با قوانين سيستم شما درآميخته شود.
به‌كارگيري معيارهايتان
سرمايه‌گذار خبره با سرمايه‌گذاري همچون يك شركت برخورد مي‌كند. او بر روي يك سرمايه‌گذاري تمركز نمي‌كند، بلكه بر روي نتيجه كلي حاصل از بكارگيري مداوم سيستم سرمايه‌گذاري خود در موارد مختلف، متمركز مي‌شود. او روش‌ها و سيستم‌هايي را به كار مي‌گيرد و به اين‌ترتيب مي‌تواند در بلندمدت بازده‌هاي خود را با يكديگر‌تركيب كند. علاوه بر اين، تمركز ذهني او بر روي همين موضوع قرار دارد: فرآيند سرمايه‌گذاري به عنوان يكي از روش‌هاي موفقيت در بازار سهام.
هنگامي كه مشخص مي‌شود چه نوع سرمايه‌گذاري‌هايي را انجام خواهيد داد و معيارهاي ويژه خود را معين مي‌كنيد و همچنين چگونگي به حداقل رساندن ميزان ريسك را مشخص مي‌نماييد، آنگاه لازم است كه قوانين و روش‌هايي را ايجاد كنيد كه با پيروي از آنها به تمركز بلندمدت سرمايه‌گذار خبره دست يابيد.
اولين گام، طراحي ساختار موجودي سهام يا پرتفوليوي شما است. آيا اقدام به خريد سهام خواهيد كرد؟ 
سهام و قراردادهاي آپشن؟ معاملات آتي؟ به صورت مكتوب يا تلفني؟ سرمايه‌گذاري در املاك و مسكن؟ آيا بر روي كالا متمركز مي‌‌شويد و يا بر روي ارز و يا اوراق بهادار؟ يا‌ترجيح مي‌دهيد تا تصميم‌گيري‌ها در رابطه با سرمايه‌گذاري را به مديران سرمايه كه با دقت انتخاب شده‌اند، واگذار كنيد؟ اين موارد تعداد كمي از موارد ممكني هستند كه مي‌توانيد از ميان آنها انتخاب كنيد.
با اتخاذ اين تصميمات (كه البته ممكن است با مشخص شدن حوزه سرمايه‌گذاري شما، كاملا واضح باشند) لازم است كه اجزاي ديگري از سيستم خود را پيش از ورود به بازار مشخص كنيد. 
آيا از ابزار اهرم استفاده خواهيد كرد؟ اگر قصد سرمايه‌گذاري در معاملات آتي را داشته باشيد، ممكن است تصور كنيد كه به طور خودكار از ابزار اهرم استفاده خواهيد كرد. اما اينگونه نيست. استفاده از ابزار اهرم بايد هميشه تصميمي هوشيارانه و از پيش طراحي شده باشد. اگر مبلغ كامل براي يك قرارداد آتي را در حساب خود داشته باشيد، حاشيه سود شما صد درصد است و در مورد عدم استفاده از اهرم در زمان خريد نيز به همين‌ترتيب خواهد بود.
گرچه شوارتز و بافت از ابزار اهرم استفاده مي‌كنند، اما آنها هر دو از لحاظ نقدينگي ثروتمند هستند. به شما توصيه مي‌كنيم از الگوي آنها پيروي كنيد كه تمركز بر بخش «نقدينگي بالا» است، حداقل تا زماني كه مانند آنها به سطح مهارت ناخودآگاه در سرمايه‌گذاري خود دست يابيد. 
حتي در آن هنگام نيز اگر از ابزار اهرم استفاده كرديد، از الگوي سرمايه‌گذار خبره پيروي كنيد و به صورت مختصر از آن استفاده كنيد و هرگز درخواست افزايش سرمايه از سوي كارگزار را به آساني نپذيريد.
چگونه تاثير ماليات‌ها و هزينه‌هاي معاملات را به پايين‌ترين حد مي‌رسانيد؟ سرمايه‌گذار خبره بر روي نرخ سود مركب در بلندمدت، متمركز مي‌شود. يكي از روش‌هايي كه آنها از طريق آن به بهبود اين نرخ مي‌پردازند، اين است كه سيستم خود را به گونه‌اي طراحي مي‌كنند كه ماليات‌ها را به پايين‌ترين حد مي‌رساند. اين كار مستلزم آن است كه هزينه‌هاي معاملات تا آنجا كه ممكن است پايين نگه داشته شود.منبع: www.bourse24.ir 



ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 گفت و گو با مهدی تقوی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با نوسان نرخ ارز

طی ماه های گذشته برخی نوسان های بازار داخل رانتیجه رفتار هایی می دانند که در زمین سیاست اتفاق می افتد. به نظر شما این موضوع چه قدر بر عرصه اقتصاد کشور اثر گذار بوده است؟ 
مسائل سیاسی همواره بر اقتصاد کشورها تاثیرات غیرقابل انکاری دارد. تنها در ایران اینگونه نیست که موضوعات و اتفاقات عرصه سیاست بر بخش اقتصاد اثر می گذارد. اما چون در ایران عرصه اقتصاد بیشتر با عرصه سیاست گره خورده است اتفاقات و تغییر وتحولات سیاسی داخلی و بین المللی اثر مستقیمی بر بخش اقتصاد کشور دارد. اقتصاد سیاسی در ایران باعث شد تا امیدواری ها از به سرانجام رسیدن نشست بغداد باعث شود پیش از برگزاری نشست گروه ۵+۱ در بغداد قیمت دلار روند کاهشی در پیش گیرد.
پس شما هم اعتقاد دارید که نشست ایران با ۱+۵ در استانبول و به دنبال آن امیدواری برای بهبود نتیجه مذاکرات بغداد سبب کاهش نرخ ارز شده بود؟ 
عامه جامعه امیدوار بودند تا با توافقی که میان سران کشورهای گروه ۱+۵ انجام می شود اثر تحریم ها کاهش پیدا کند و از فشارهای بین المللی کاسته شود به همین جهت نرخ ارز با کاهش قیمت چشم گیری مواجه شد. اما به سرانجام نرسیدن نشست بغداد و کشیدن شدن مذاکرات به مسکو باعث شد تا عدم اطمینان به نتیجه مذاکرات در بین عموم جامعه پیش آید و در نتیجه شاهد دوباره جهش نرخ دلار و سکه بودیم.
در فاصله نشست بغداد تا نشست اواخر خرداد مسکو بازار سکه و ارز را چگونه پیش بینی می کنید؟
اگر امیدواری ها در فاصله نشست بغداد تا مسکو در بین عموم جامعه ایجاد شود و امید به نتیجه رسیدن مذاکرات در مسکو وجود داشته باشد قاعدتا پس از یک هفته تا ده روز از برگزاری نشست بغداد قیمت ارز و سکه از تب و تاب می افتد و بازهم روند کاهشی پیدا می کند.
یک نکته ای وجود دارد و آنهم اینکه بسیاری از مسئولان مردم را از حضور در بازار های سفته بازی منع می کنند و به آنان پند می دهند که در بازار های مطمئن تر سرمایه گذاری کنند. این در حالی است که در واقعیت سود دهی بازار سکه و ارز سبب شده بسیاری از حضور در بخش تولیدی امتناع کنند. این موضوع را چگونه تحلیل می کنید؟ 
از سال گذشته بازار دلالی و سفته بازی به جای رشد و توسعه بخش های تولیدی و مولد کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. سیاست های نادرست دولت به ویژه در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و پایین نگه داشتن نرخ سود بانکی باعث شد تا بخش های تولیدی با رکود مواجه شوند و در مقابل بازار دلالی رونق پیدا کند. اکنون هم نرخ سود بانکی را افزایش داده اند اما چه سود که سرمایه هایی که باید صرف سرمایه گذاری در بخش های مولد می شد حالا از بازار دلالی ارز و سکه سر در آورده اند. از طرف دیگر علاوه بر این دولت هنوز دست از سیاست های نادرست در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر نداشته است. در نتیجه تورمی شدیدی که پس از اجرای این قانون در جامعه ایجاد شد ضربه سهمگینی به اقتصاد کشور وارد کرده است که اگر فاز دوم هدفمندی یارانه ها بخواهد اجرا شود دیگر کمتر امید به ساماندهی عرصه اقتصاد کشور می توان داشت.
اشاره کردید نرخ سود بانکی زمانی افزایش پیدا کرد که سرمایه های مردم سر از بازار سکه و ارز در آورده بود اما در رابطه با نحوه هدفمند شدن یارانه ها و همچنین تنش های سیاسی هنوز راهکار هایی وجود دارد که فضای بازار داخل آرام شود و زمینه سودجویی برخی بر هم بخورد؟
قاعدتا باید از تنش های سیاسی به ویژه در عرصه بین الملل کاسته شود تا با اصلاح سیاست های نادرستی که در چند سال اخیر اجرا شده فضای اقتصاد آرام شود. از سوی دیگر بازنگری در قانون هدفمندی یارانه ها این فضا را به وجود می آورد تا بخش های تولیدی به سمت بازسازی و ترمیم حرکت کنند تا بتوانیم از این وضیعتی نابسامان که دامنگیر اقتصاد کشور شده است نجات پیدا کنیم. درآمدهای نفتی باید صرف سرمایه گذاری بخش های تولیدی و مولد شود اما متاسفانه در سال های گذشته علی رغم افزایش درآمدهای نفتی شاهد رکود بخش های تولید بوده ایم. اقتصاد ایران قابلیت توسعه و ساماندهی دارد اگر درآمدهای نفتی را درست خرج کنیم و به داد بخش های تولیدی برسیم.
یک سوالی که جدای از سوددهی نوسان های ارزی برای برخی می تواند مطرح باشد این است که به طور کلی نرخ ارز تا چه اندازه بر متغیر های اقتصاد کلان اثر گذار است؟ 
نرخ ارز به عنوان قیمت پول یک کشور و بر حسب پول کشور دیگر تاثیر مهمی بر متغیرهای اساسی کلان اقتصادی همچون تولید، تورم ، اشتغال ، تراز پرداخت ها و … دارد. به همین جهت سه نظریه پولی، برابری قدرت خرید و متغیرهای کلان اقتصادی برای تعیین نرخ ارز در علم اقتصاد هست که بر مبنای آنها نرخ ارز را می توان تعیین کرد.
این موضوع در ایران به چه شکلی است؟ 
در ایران اگر بخواهیم براساس این نظریه ها نرخ ارز را تعیین کنیم براساس نظریه پولی؛ می‌توان نرخ رشد حجم پول در ایران و آمریکا را مقایسه کرد و براساس نرخ حجم پول سال پایه، نسبت ارزش ریال به دلار را محاسبه کرد و نرخ ارز واقعی براساس نظریه پولی را به دست آورد. اما در نظریه قدرت برابری خرید؛ نرخ واقعی ارز را باید محاسبه کنیم. باید افزایش نرخ تورم در ایران و آمریکا را درنظر بگیریم و با محاسبه نوسان‌های نرخ دلار و ریال در یکسال پایه قدرت برابری خرید ریال به دلار در سال‌جاری را به‌دست آوریم. براساس نظریه متغیرهای کلان اقتصادی؛ برای محاسبه نرخ واقعی ارز، این است که متغیرهای کلان اقتصادی را بین ایران و آمریکا مقایسه کنیم و براساس آن نرخ ارز را تعیین کنیم.
بر این اساس می توان گفت که اگر بخواهیم نرخ ارز در ایران را براساس این نظریه ها تعیین کنیم نرخ واقعی ارز بیشتر از نرخ ارزی است که در کشور توسط بانک مرکزی تعیین می شود؟ 
دقیقا همین طور است. باتوجه اینکه تورم در ایران بالاست اگر بانک مرکزی بخواهد نرخ ارز واقعی را محاسبه کند با توجه اینکه وارد کننده هستیم و بیشتر کالاها به ویژه در سال های اخیر از خارج کشور وارد می شوند تنها رکود تورمی را تشدید می کند. این مسائل بر سر تعیین نرخ ارز همچنان بر جای خود باقی مانده است و امروز شاهدیم علی رغم اینکه بانک مرکزی نرخ ارز دولتی را پایین نگه داشته است اما رشد نرخ ارز در بازار دلالی باعث شد، با توجه اینکه کشوری وارد کننده هستیم قیمت ها رشد سرسام آوری داشته باشند. خانوارهای ایرانی که عمدتا حقوق بگیر هستند با توجه به نوسانات نرخ ارز و تورمی که به واسطه اجرای هدفمندی یارانه ها به وجود آمده است به سمت فقیرتر شدن حرکت می کنند چراکه از عهده خرید بخشی از نیازهای شان مانند گذشته برنمی آیند. هر روز قیمت ها رو به افزایش است و مردم باید کمربندهایشان را محکم تر ببندند.
تحلیل شما از شوک هایی که بر اقتصاد ایران آمده و سبب افزایش قیمت دلار شده چگونه است؟ 
تاکنون در سی ساله گذشته دو شوک عمده بر اقتصاد ایران وارد شده که در نتیجه نرخ دلار امروز به حدود ۲ هزارتومان رسیده است. شوک اول در دوره دولت آقای هاشمی رفسنجانی بود که اجرای سیاست تعدیل باعث شد نرخ ارز جهش ناگهانی با شیب بالا پیدا کند و دیگری نیز در دوره آقای احمدی نژاد در نتیجه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر پیکره اقتصاد ایران وارد شد. اگر این شوکهای ناگهانی بر اقتصاد ایران وارد نمی شد امروز نرخ دلار با این سرعت بالا نمی رفت. مقایسه کنید در دوره جنگ علی رغم اینکه نرخ دلار کمی افزایش یافت اما پس از آن نرخ دلار روند نزولی در پیش گرفت اما بعد از آن سیاست های اقتصادی که در دولت ها در پیش گرفته شد باعث شده امروز نتیجه آن باعث شود نرخ دلار روند صعودی در پیش گیرد و تا مدامیکه عمده کالاها از دیگر کشورها وارد کشور شوند افزایش نرخ ارز تنها به معنی فقیرتر شدن مردم حقوق بگیر باشد.
محمد هیراد حاتمی http://khabaronline.ir




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 آيا شما تعريف مشخصي از يك سرمايه‌گذاري خوب داريد؟ آيا كسي راهنماي شما در سرمايه‌گذاري‌ها است و آيا اساسا از شخصيت سرمايه‌گذاري خود باخبريد؟

 
اين 3 پرسش و پاسخ‌هاي آن 3 محور اساسي در يك سرمايه‌گذاري پيروزمندانه و موفق به شمار مي‌رود.
براي اينكه بتوانيد در جاده بازار سهام منحرف نشده و در مسير خود حركت كنيد، بهتر است اين نكات خواندني نوشته شده در كتاب 23 اصل موفقيت وارن بافت را مرور كنيد:
هنگامي كه باورهاي خود درباره علت تغيير قيمت‌ها را مشخص نموديد، قدم بعدي در ايجاد فلسفه سرمايه‌گذاري اين است كه منظور خود از «ارزش» را مشخص كنيد. ممكن است با گراهام و بافت هم عقيده باشيد كه يك سرمايه‌گذاري از ارزشي ذاتي و قابل اندازه‌گيري برخوردار است يا ممكن است كه ديدگاهي مشابه شوارتز داشته باشيد مبني بر اينكه ارزش، هدفي دائما متغير است كه با تغيير دريافت‌ها و اقدامات اشخاص فعال در بازار، مشخص مي‌شود يا ممكن است بر اين باور باشيد كه ارزش، در حالي كه قابل اندازه‌گيري است، وابسته به شرايط نيز هست. به گونه‌اي كه يك ليوان آب براي فردي كه در بيابان از فرط تشنگي در حال مردن است، 
در مقايسه با من يا شما، ارزش ذاتي (حيات بخش) بسيار بيشتري دارد.
تعريف سرمايه‌گذاري خوب
با مشخص كردن باور خود در مورد ماهيت ارزش حالا مي‌توانيد تعريف خود از يك سرمايه‌گذاري خوب را ارائه دهيد. شما بايد قادر باشيد كه آن را به صورت خلاصه در يك جمله بيان كنيد. به اين نمونه‌ها در تعريف سرمايه‌گذاران خوب توجه كنيد:
وارن بافت: شركت خوبي كه بتوان آن را پايين‌تر از ارزش فعلي درآمدهاي آتي خريداري كرد.
جورجي شوارتز: يك سرمايه‌گذاري كه بتوان پيش از تشخيص كلي جو رواني بازار آن را خريد و فروش كرد كه اين موضوع ارزشي را كه بازار براي آن متصور است، تغيير خواهد داد.
كارل آيكان: شركتي بدون سهامدار مديريتي (كنترل‌كننده) كه پايين‌تر از ارزش آن در هنگام انحلال، در حال خريد و فروش است و به صورت بالقوه نمونه‌اي مجذوب‌كننده براي قبضه نمودن مالكيت باشد. بنجامين گراهام: شركتي كه به ميزان بسيار كمتري نسبت به ارزش ذاتي‌اش قابل خريداري باشد. 
صدها امكان ديگر وجود دارد. چند نمونه ديگر:
تصاحب‌كننده شركت‌ها: شركت‌هايي كه بخش‌هايي از آنها بيش از كل شركت ارزش دارد.
تحليلگر تكنيكال: سرمايه‌گذاري در جايي كه شاخص‌هاي تكنيكال، تغيير در روند قيمت‌ها را نشان مي‌دهند.
تعميركننده و فروشنده املاك: املاك نيازمند به تعمير كه مي‌توان آنها را با ارزشي بسيار بيشتر از ميزان سرمايه‌گذاري لازم براي خريد و بازسازي آنها، به فروش رساند.
آربيتراژگر: يك دارايي مالي كه بتوان آن را در يك بازار اوراق بهادار خريداري كرد و همزمان در بازار اوراق بهادار ديگري با قيمتي بالاتر فروخت. 
سرمايه‌گذار زمان بحران: دارايي‌هايي كه پس از سقوط بازار به علت‌ترسي خاص، مي‌توان آنها را با قيمت‌هاي بسيار مناسب و ارزان خريداري كرد. 
رسيدن به تعريفي از يك سرمايه‌گذاري خوب كه در ذهن شما وجود دارد، اگر نسبت به انواع سرمايه‌گذاري‌هايي كه برايتان جالب است، آگاه باشيد و باورهاي خود درباره قيمت‌ها و ارزش‌ها را شفاف ساخته باشيد، آسان خواهد بود
راهنماي خود را انتخاب كنيد
سريع‌ترين راه براي تسلط يافتن بر هر چيزي، اين است كه با فردي خبره در آن زمينه كار كنيد.
اگر شخصي هم‌اكنون روش سرمايه‌گذاري مورد نظر شما را تكميل كرده است، چرا مجددا به ايجاد آن بپردازيد؟ به دنبال او برويد. اگر لازم است به او پيشنهاد كنيد تا بدون دستمزد براي او كار كنيد (همانطور كه بافت به گراهام پيشنهاد كرد).
اگر چنين كاري ممكن نيست، مي‌توانيد راهنماي ديگري از هر كجا كه مايليد انتخاب كنيد. تا آنجا كه مي‌توانيد هر مطلبي را در مورد او و روش‌هايش بخوانيد و مطالعه كنيد. هنگامي كه در مورد ايجاد يك سرمايه‌گذاري فكر مي‌كنيد، هميشه از خود بپرسيد: «او در اين شرايط چه كاري انجام مي‌دهد؟»
خود را جاي شخص ديگري گذاشتن به ذهن ناخودآگاه شما كمك مي‌كند تا برخي از رفتارهاي طبيعي و خصوصيت‌هاي آن شخص را بپذيريد، در حالي كه تنها با خواندن در مورد او و تقليد آگاهانه از كارهاي او متوجه چنين نكاتي نمي‌شويد. پيش از آنكه فيلمبرداري فيلم «مرد باراني» آغاز شود، داستين ‌هافمن سه هفته شخصي را كه داستان بر اساس او شكل گرفته بود، در همه جا تعقيب كرد. در مرحله‌اي از فيلمبرداري او با تغيير چراغ راهنما از خيابان عبور مي‌كند. در حالي كه در متن فيلمنامه اينگونه نيست؛‌ هافمن در ميان راه ايستاد. آنها بعدا متوجه شدند كه اين دقيقا همان كاري است كه شخصيت اصلي در چنين شرايطي در واقعيت انجام مي‌دهد.
حتي اگر بعدا به اصلاح روشي كه از راهنماي خود گرفته ايد، بپردازيد، الگو برداري از او، پذيرش روش‌هاي پيروزمندانه سرمايه‌گذاري مربوط به وارن بافت و جورجي شوارتز را براي شما آسان‌تر مي‌كند.
همان‌طور كه وارن بافت مي‌گويد: «نكته كليدي در زندگي اين است كه چه كسي را به عنوان الگوي خود برگزينيم.»
شخصيت سرمايه‌گذاري شما چيست؟
شايد تعريف شما و بافت از يك سرمايه‌گذاري خوب مشترك باشد. آيا به اين معنا است كه بايد از او الگوبرداري كنيد؟
الزاما اينطور نيست. براي مثال مي‌توانيد براي سرمايه‌گذاري از قوانين بافت پيروي كنيد؛ اما همچون برخي از معامله‌گرها اصلاحات خود را در مورد آنها انجام دهيد.
تعداد كمي از سرمايه‌گذاران موفق، روش سرمايه‌گذاري بنجامين گراهام را تغيير مي‌دهند. آنها شركت‌هايي را كه بسيار بالاتر از ارزش ذاتي خود به فروش مي‌رسند، مشخص مي‌كنند سپس به فروش استقراضي آنها مي‌پردازند. 
علاوه بر تصميم‌گيري در مورد سرمايه‌گذاري‌هايي كه مي‌خواهيد بر آنها متمركز شويد، شما همچنين بايد روش سرمايه‌گذاري خود را انتخاب كنيد. يكي از راه‌هاي انتخاب روشي كه كاملا مناسب شما باشد اين است كه تصميم بگيريد كه آيا شما در درجه اول يك تحليلگر، معامله‌گر يا آمارگر هستيد. هم‌اكنون‌ احتمالا متوجه شده‌ايد كه كدام شخصيت سرمايه‌گذاري بيشتر با شما تناسب دارد. اگر متوجه نشديد، بايد در اين مورد فكر كنيد كه آيا افق سرمايه‌گذاري شما بلندمدت، كوتاه‌مدت يا ميان‌مدت است. آيا قصد داريد كه خريد كنيد و آن را حفظ كنيد، يا اينكه به هر دو شكل كوتاه‌مدت و بلندمدت مي‌پردازيد، در داخل و خارج به خريد و فروش مي‌پردازيد يا همچون قمارباز حرفه‌اي رويكردي صرفا آماري داريد؟
نكات ديگري كه در همين ارتباط بايد مورد توجه قرار دهيد استعدادها، مهارت‌ها و توانايي‌هاي شما است. آيا شما از لحاظ رياضي با استعداد هستيد؟ اگر اينطور است، لزوما به اين معني نيست كه شما بايد از بافت پيروي كنيد. ممكن است‌ترجيح دهيد كه سيستم كامپيوتري و بر پايه محاسبات رياضياتي طرح كنيد تا از طريق آن به انتخاب سرمايه‌گذاري‌هايي بپردازيد كه به طور متوسط از انتظار سود مثبت برخوردار هستند؛ اين رويكردي كاملا آماري است.
يا شايد شما فردي اجتماعي هستيد و يافتن ايده‌هاي سرمايه‌گذاري از طريق صحبت با مديران، رقبا، خرده فروش‌ها، تهيه‌كنندگان، و افراد ديگري كه در معاملات هستند، را روش آسان‌تري بدانيد. يا شايد روش شما، خواندن احساس معامله‌گرها در تالار بورس است. 
نكته كليدي، اتخاذ روش و راهبردي است كه به بهترين شكل با شخصيت شما هماهنگ باشد و از مهارت‌ها و توانايي‌هاي شما به خوبي استفاده كند. يكي از راه‌هاي ميانبر، بررسي سرمايه‌گذاران و معامله‌گران مختلف است تا رويكردي را بيابيد كه بيشترين تاثير را بر روي شما دارد. هنگامي كه چنين كاري را انجام داديد، آماده خواهيد بود تا طراحي سيستم سرمايه‌گذاري خود را آغاز كنيد. 
استرس عاملي است كه بايد در هنگام انتخاب روش و طرح سيستم سرمايه‌گذاري خود به آن توجه كنيد و براي موفقيت آن را مديريت كنيد. سرمايه‌گذاران موفق به طرق مختلف با استرس برخورد مي‌كردند، از جمله از طريق ورزش كردن، انجام مديتيشن، استفاده كامل از تعطيلات و مرخصي‌ها يا از طريق اصلاح سيستم‌هاي خود براي كاهش يا از بين بردن ميزان استرس. 
منبع: www.bourse24.ir 



ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 یک سرمایه گذاری موفق نیاز به هدفگذاری و برنامه ریزی دقیق دارد. هدفگذاری برای دستیابی به سود مورد انتظار بسیار ضروری است.این نکته که پول برای شما چقدر می ارزد و انتظار شما از بازدهی سرمایه تان چقدر باشد، نکته بسیار مهمی است.لذا هدفگذاری کوتاه مدت و بلند مدت برای سرمایه خود در نظر بگیرید.

برخی از افراد به بازدهی بانکی سرمایه بدون ریسک اعتقاد دارند.برخی بازدهی سرمایه سالانه بیش از 30 درصد و برخی دیگر بالاتر از این درصد را برای خود مطلوب می دانند.باید به این نکته توجه داشت تنها بازار پولی که بدون ریسک به پول شما سود می دهد بانکها یا موسسه های مالی و اعتباری هستند. چنانچه کسی بخواهد سودی بالاتر از نرخ سود بانکها کسب کند باید ریسک سرمایه گذاری خود را بپذیرد. چون هر سرمایه گذاری چه در بازار سرمایه و چه در کسب و کار ،ریسک خود را دارد ولی درصد ریسکها متفاوت است و چنانچه فردی بر طبق اصول و روحیات خود این کار را انجام ندهد ممکن است به زیان در سرمایه گذاری منجر شود.

با مقدمه بالا نکاتی چند به منظور سرمایه گذاری در هر بازاری را به یاد داشته باشید.

1-      با توجه به اطلاعات و آگاهی خود سرمایه گذاری کنید.اگر اطلاعات خود را کافی نمی دانید سه راه بیشتر ندارید.یاد بگیرید.یاد بگیرید.یاد بگیرید.

2-      میزان ریسک خود را طوری در نظر بگیرید که توانائی تحمل آن را دارید. حداکثر 5 درصد کل سرمایه تان برای زیان در نظر بگیرید.اگر احتمال می دهید زیان شما ممکن است بیشتر شود از بازار خارج شوید.

3-      در بازارهای پر نوسان برای سود خود نیز حاشیه سود 10 درصدی با توجه به میزان سرمایه و زمان(با توجه به ارزش زمانی پول) در نظر بگیرید.سعی کنید طمع را مهار کنید تا به طمع سود بیشتر در دامن زیان کردن نیفتید.

4-      با توجه به سن و شرایط ، نیازها و اهداف ممکن است تغییر کند پس مرتبا سرمایه گذاریها و برنامه های خود را مرور کنید تا با اطمینان از درستی مسیر، حرکت کنید.

5-      بطور مرکب سرمایه گذاری کنید.یعنی طوری برنامه ریزی کنید که سود حاصل از سرمایه گذاری را نیز سرمایه گذاری کنید.

6-      وارن بافت می گوید تنوع بخشی به سرمایه گذاری زمانی خوب است که سرمایه گذار نفهمد در حال انجام چه کاری است.پیشنهاد جدید رابرت کیوساکی نیز تمرکز به منظور کسب تخصص به جای تنوع سرمایه گذاری است.ظاهرا این ضرب المثل قدیمی که همه تخم مرغهای خود را در یک سبد قرار ندهید به مرور زمان کارائی خود را از دست داده است.ولی چنانچه این تمرکز را با روحیات خود سازگار نمی دانید با تنوع بخشی ریسک سرمایه گذاریهای خود را پائین بیاورید.

7-      استرس را از خود دور کنید.استرس موجب تصمیم گیریهای غیر منطقی و زیان می گردد.اگر توان کنترل استرس و ترس خود را ندارید وارد بازارهائی با نوسانان زیاد قیمتی و پارامترهای غیر قابل پیش بینی نشوید.

8-      اگر قدرت ریسک بالائی ندارید در بازارهای سنتی مانند مسکن سرمایه گذاری کنید.

9-      نکته کلیدی و طلائی اینکه سرمایه خود را وارد بازارهائی کنید که قدرت نقد شوندگی بالائی دارند.سعی کنید بر روی بازارهائی که جهت نقد شدن دارائی تان بایدزمان زیادی را بگذارید وارد نشوید چون ممکن است یک سرمایه گذاری بهتر به شما پیشنهاد شود.

ادامه دارد.




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 نویسنده:مهندس رامبد محمدی یار
در قسمت اول پیش بینی هائی بر نوع تاثیر مذاکرات هسته ای و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بر قیمت مسکن بعنوان یک بازار سنتی بصورت اخص و دیگر بازارها بصورت عام انجام شد. در این قسمت با بررسی گزینه های دیگراحتمالی از نتایج مذاکرات به همراه اجرا شدن فازدوم هدفمندی یارانه ها پیش بینی انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که بررسی های انجام شده و مطالب عنوان شده فقط جنبه پیش بینی داشته و سرمایه گذاران گرامی صرفا با تکیه بر این مطالب نسبت به سرمایه گذاری اقدام نکنند.

 

1-      2-نتایج مذاکرات به آینده و جلسات بعدی کشیده شود.

در این وضعیت انتظار دستیابی به یک توافق با ثبات ادامه خواهد یافت.چنانچه بحث هدفمندی یارانه ها اجرا شود تورم افزایش می یابد.وضعیت طلا و ارز با شرایط کنونی ادامه خواهد یافت،مسکن و بورس با شیب ملایمی رشد خواهند کرد.عوامل بازدارنده قیمت مسکن که در قسمت اول عنوان شد مانع رشد جهشی قیمت مسکن خواهد بود.بورس با توجه به نزدیک شدن به مجامع رونق بیشتری می گیرد.

2-      3-مذاکرات به بن بست بخورد و توافق بین ایران و گروه 5+1حاصل نشود و تحریمها ادامه یابد یا گسترده تر شود.

پیش بینی می شود دارائی های زمین محور دچار رکود نسبی شود. اجرای بحث هدفمندی یارانه ها موجب افزایش تورم و در نتیجه بالا رفتن هزینه ساخت و ساز خواهد گردید.لذا افزایش قیمت مسکن با شیب ملایم و همانطوریکه ذکر شد همراه با رکود نسبی دور از انتظار نخواهد بود. رکود ساخت و ساز درآینده با رشد تقاضا در این بخش ممکن است باعث رشد جهشی قیمتها در دوره های بعدی رشد قیمت مسکن شود. احتمال افزایش قیمت انس طلای جهانی وجود دارد.نرخ ارز چنانچه توسط دولت کنترل نشود سیر صعودی خواهد داشت. بورس نیز با نگرانی و رکود نسبی ادامه خواهد داد.تصمیم گیری صحیح در اینگونه موارد تابع در نظر گرفتن پارامترهای زیادی خواهد بود. وضعیت اقتصاد جهانی ،بخصوص اروپا( با توجه به شرایط یونان،اسپانیا و..) پارامتر تاثیر گذاری بر نرخ برابری ارز اروپائی در مقابل دلار می باشد. در این شرایط سرمایه گذاری بر روی دارائی های سنتی شاید کم ریسک تر از دیگر سرمایه گذاریها باشد.




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

نویسنده:مهندس رامبد محمدی یار

 سوم خرداد تاریخ نشست بین ایران وگروه 1+5 است.اقتصاد ایران به نوعی چشم انتظار نتایج این مذاکرات و و همچنین اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه هاست.بورس،طلا،ارز ومسکن هر کدام به نوعی از نتایج این دو پارامتر موثر، تاثیر می پذیرند که بطور خلاصه در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند .

اگر نتایج احتمالی این مذاکرات رابررسی کنیم بطور کلی سه گزینه را که بیشترین احتمال وقوع را بین کلیه گزینه ها دارند در نظر می گیریم.

1-      1- نتایج مذاکرات مثبت بوده و تحریمها کاهش یابند و شرایط با ثبات بین ایران و کشورهای قدرتمند دنیا ایجاد شود

اگر نتایج مذاکرات مثبت باشد چون کشور به سمت امنیت و ثبات سوق پیدا می کند، سرمایه گذاری به سمت بورس و مسکن که ارتباط مستقیمی با امنیت کشور دارند خواهد رفت و بازار ارز و طلا افول خواهند کرد.در این شرایط افزایش تقاضا و همچنین اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها منجر به افزایش تورم در کشور و بالا رفتن بازدهی سرمایه گذاری در بازار مسکن و بورس خواهد شد. البته عوامل بازدارنده ای بخصوص در بخش مسکن نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به کاهش قدرت خرید مصرفی متقاضیان مسکن، عرضه نسبتا مناسب مسکن مهرکه تقاضای قشری از متقاضیان مسکن را برآورده کرده و بر روی میزان تقاضا تاثیر می گذارد.(اگر چه متقاضیا ن مسکن در داخل شهرهای بزرگ با توجه به پرید دوران رونق مسکن، افزایش تقاضا را نسبت به سالهای 87تا89 را رقم خواهند زد). کانالیزه کردن پرداخت وام ساخت مسکن به جای پرداخت وام خرید مسکن ،مطرح کردن طرح مسکن ویژه،ایجاد جوروانی منفی در مقابل افزایش شدید قیمت و همچنین ابلاغ قیمت مرجع برای خرید و فروش مسکن توسط دولت عوامل بازدارنده دیگری را در مقابل جهش زیاد در قیمت مسکن ایجاد کرده است. اما پیش بینی می شود این عوامل بازدارنده نمی توانند منجر به کاهش قیمت مسکن شوند چرا که عوامل بازدارنده فوق در مقابل اثرات تورمی مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها تنها می تواند منجر به ثبات یا کاهش شیب تند افزایش قیمتها در بخش مسکن شود.در این شرایط برای بورس شرایط خوبی پیش بینی می شود.کما اینکه طی سالهای 87تا 89 بازار مسکن در رکود به سر می برد بورس رونق خوبی داشت و سود خوبی به فعالین بازار پرداخت کرد.

در مقاله بعدی در مورد گزینه های دیگر نتایج مذاکرات نیز بحث خواهد شد.


 




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 سرمایه گذاری به معنای به تعویق انداختن مصرف فعلی برای به دست آوردن منافع بیشتر در آینده است.در حقیقت سرمایه گذار به امید به دست آوردن سود بیشتر در آینده از ارزش های کنونی چشم پوشی می کند.

برای سرمایه گذاری سه روش مستقیم,غیر مستقیم و نیمه مستقیم وجود دارد که هر یک در جایگاه خود قابل استفاده است.

1.روش مستقیم

در این روش بين سرمايه گذار و سرمايه پذيررابطه مستقيم برقرار مي شود . اين  شيوه اغلب بين دوستان و آشنايان نزديك انجام مي گردد.

2.روش غیر مستقیم

در روش غير مستقيم بين سرمايه گذار وسرمايه پذير يك موسسه مالي به عنوان واسطه عمل مي نمايد . به عبارتي سپرده گذار /سرمايه گذار وجوه خود را در اختيار اين موسسات قرار مي دهد و سرمايه پذير نيز از طريق اين موسسات منابع مالي لازم را تامين مي نمايند . در اين روش ريسك مربوط به سرمايه گذاري  و يا وام دهي بعهده واسطه موسساتي كه به عنوان واسطه مالي عمل مي نمايد .

3.روش نیمه مستقیم

روش نيمه مستــقيم بين سرمايه گذار و سرمايـه پذير ، مـوسسات تخصصــي مانند بانـك هاي ســرمايه گذاري Investment Banks  قرار مي گيرند . اين نوع موسسات تخصصي پس از مطالعه دقيق ميزان احتياجات سرمايه پذير ، نحوه استفاده از وجوه ، تعيين مناسب ترين نوع اسناد و اوراق بهادار ( سهام عادي ، سهام ممتاز ، اوراق قرضه ، اوراق قرضه قابل تبديل به سهام يا ابزار ديگر ) ، ابزار مورد نظر را پذيره نويسي ( Underwrite ) نموده به سرمايه گذاران ( شامل موسساتي چون بيمه ها و صندوق هاي بازنشستگي و اشخاص حقوقي ) به فروش مي رسانند . اين موسسات نقش ” متخصص “ و  ” كارگزار“ را بازي مي نمايند و خود ســرمايه گذار بلند مدت در اوراق بهادار نمي باشند . اوراق سهام يا قرضه خريداري يا تعهد شده توسط اين موسسات پس ازمدت كوتاهي به فروش مي رسد. بانك هاي سرمايه گذاري از جمله واسطه هاي مالي موقت مي باشند كه در روش نيمه مستقيم وظيفه انتقال وجوه از ســـرمايه گذاران به ســــرمايه پذيران را به عهده دارند.

اما صرف نظر از این که از کدامیک از روش های سرمایه گذاری استفاده می کنید و اینکه میزان سرمایه شما چقدر است رعایت این شش نکته برای رسیدن به هدف اصلی سرمایه گذاری که کسب سود بیشتر است ضروری است:

1. هرگز بر روی آنچه از آن اطلاعات ندارید سرمایه گذاری نکنید

اغلب کسانی که در سرمایه گذاری شکست می خورند مهم ترین علت این امر را بی اطلاعی یا کم اطلاعی از سوژه سرمایه گذاریشان می دانند و حسرت می خورند که کاش مطالعه بیشتری کرده بودم.

این به این معنی نیست که بر روی تکنولوژی های جدید یا آنچه در آن تخصص ندارید سرمایه گذاری نکنید بلکه به آن معناست که در مورد آنچه درآن سرمایه گذاری می کنید مطالعه کنید و یا از مشاوران آگاه در آن زمینه استفاده کنید.

2.ریسک پذیر باشید

چشم بسته عمل کردن به معنای ریسک پذیر بودن نیست بلکه ریسک پذیری بدان معناست که در عین اینکه عاقلانه عمل می کنید جسارت گرفتن تصمیم های قاطع را داشته باشید چراکه ترس بیش از اندازه موفقیت شما را به تاخیر می اندازد و حتی ممکن است آن را غیرممکن سازد.

3. رازدار باشید

یک سرمایه گذار حرفه ای رازهای حرفه ای اش را فریاد نمی زند و در هر محفلی از راز و رمز تجارتش سخن به میان نمی آورد چراکه در عصر اطلاعات آنچه سبب تمایز شما از دیگران می شود اطلاعاتتان است بنابراین برگ برنده خود را به رایگان حراج نکنید.

4.اجتماعی باشید

این اصل به هیچ وجه با رازداری در تضاد نیست بلکه دقیقا مکمل اصل پیشین است . یک سرمایه گذار خوب با سایر همکاران , دست اندر کاران مورد سرمایه گذاری و حتی رقبای خود در ارتباط است چراکه حضور درفضا های حرفه ای معلومات شما را خواهد افزود و اعتماد به نفستان را دوچندان می کند.

5.برای سرمایه گذاری پول اصل نیست

بسیاری بر این تصور اند که برای آنکه یک سرمایه گذار موفق باشیم می بایست حتما ثروتمند باشیم. درحالی که این تصور به هیچ عنوان صحیح نیست بلکه یک سرمایه گذار موفق از کمترین سرمایه بیشترین سود را می برد و به این ترتیب به صورت مستمر به سرمایه اش می افزاید.

بسیاری از سرمایه داران مطرح معاصر افراد ثروتمندی نبوده اند بلک افرادی بوده اند که از موقعیتشان بهترین بهره را برده اند.

6. طمع نکنید

بسیاری از سرمایه گذاران به این آسیب طمع دچار شده اند و حتی کل دارایی خود را از دست داده اند. بنابر این وسوسه های سود عالی را با دیده تردید بنگرید و تلاش کنید معقولانه تصمیم بگیرید. منتخب اخبار بانکی دات ای آر





ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 يكي بود يكي نبود. يك كشور كوچكي بود. اين كشور يك جزيره كوچك بود. كل پول موجود در اين جزيره 2 دلار بود؛ 2 سكه 1 دلاري كه بين مردم در جريان بود. جمعيت اين كشور 3 نفر بود. تام مالك زمين جزيره بود. جان و ژاك هر كدام يك سكه 1 دلاري داشتند.

 - جان زمين را از تام به قيمت 1 دلار خريد. حالا تام و ژاك هر كدام 1 دلار داشتند و جان مالك زمين بود كه 1 دلار ارزش داشت. دارايي خالص كشور 3 دلار شد.

 - ژاك فكر كرد كه فقط يك قطعه زمين در كشور وجود دارد و از آنجايي كه زمين قابل توليد نيست، ارزشش بالا خواهد رفت. بنابراين 1 دلار از تام قرض كرد و با 1 دلار خودش، زمين را از جان به قيمت 2 دلار خريد. تام يك دلار به ژاك قرض داده است. بنابراين دارايي خالص او 1 دلار است. جان زمينش را به قيمت 2 دلار فروخت. بنابراين دارايي خالص او 2 دلار است. ژاك مالك زميني به قيمت 2 دلار است، اما يك دلار به تام بدهكار است. بنابراين دارايي خالص او 1 دلار است. دارايي خالص كشور 4 دلار شد.

 - تام ديد كه ارزش زميني كه يك وقت مالكش بود افزايش يافته است. او از فروختن زمين پشيمان شده بود. تام يك دلار به ژاك قرض داده بود. پس 2 دلار از تام قرض كرد و زمين را به قيمت 3 دلار از ژاك خريد. در نتيجه، حالا مالك زميني به قيمت 3 دلار است. اما از آنجايي كه 2 دلار به جان بدهكار است دارايي خالص او 1 دلار است. جان 2 دلار به تام قرض داده است. بنابراين دارايي خالص او 2 دلار است. ژاك اكنون 2 دلار دارد. بنابراين دارايي خالص او 2 دلار است. دارايي خالص كشور 5 دلار شد. حبابي در حال شكل‌گيري است.

 - جان ديد كه ارزش زمين در حال بالا رفتن است. او هم تمايل داشت مالك زمين شود. 2 دلار داشت و 2 دلار از ژاك قرض كرد و زمين را به قيمت 4 دلار از تام خريد. در نتيجه، تام قرضش را برگرداند و حالا 2 دلار دارد. دارايي خالص او 2 دلار است. جان مالك زميني به ارزش 4 دلار است اما چون 2 دلار از ژاك قرض كرده است دارايي خالص او 2 دلار است. ژاك 2 دلار به جان قرض داده است و بنابراين دارايي خالص او 2 دلار است. دارايي خالص كشور 6 دلار شد، اگر چه كشور همان يك قطعه زمين و 2 سكه 1 دلاري در گردش را دارد.

 - همه پول بيشتري داشتند و خوشحال و خوشبخت بودند تا اينكه يك روز افكار نگران‌كننده‌اي به ذهن ژاك خطور كرد. «هي، كجاي كاري؟ اگر افزايش قيمت زمين متوقف بشه، اونوقت جان چطوري ميتونه قرض منو پس بده. فقط 2 دلار تو كشور هست و فكر كنم بعد از اين همه معامله، ارزش زمين جان حداكثر 1 دلار باشه، نه بيشتر.»

 - تام هم همين فكر را كرد. ديگر هيچكس نمي‌خواست زمين را بخرد. در نهايت، تام 2 دلار دارد و دارايي خالص او 2 دلار است. جان 2 دلار به ژاك بدهكار است و زميني كه فكر مي‌كرد 4 دلار مي‌ارزد حالا 1 دلار ارزش دارد. بنابراين دارايي خالص او 1 دلار است. ژاك 2 دلار به جان قرض داده است، اما چه قرضي! اگر چه دارايي خالص ژاك هنوز 2 دلار است اما قلبش بد جوري ميزنه. دارايي خالص كشور 3 دلار شد!

 - خب چه كسي 3 دلار از كشور دزديده است؟ البته قبل از اينكه حباب بتركد جان فكر مي‌كرد زمينش 4 دلار مي‌ارزد. در واقع قبل از تركيدن حباب، دارايي خالص كشور روي كاغذ 6 دلار بود. جان چاره‌اي جز اعلام ورشكستگي ندارد. ژاك هم زمين 1 دلاري را به جاي قرضش از جان مي‌گيرد. حالا تام 2 دلار دارد. جان ورشكسته است و دارايي خالص او صفر دلار است (هم چيز را از دست داده است). ژاك هم چاره‌اي ندارد جز اينكه به زمين 1 دلاري اكتفا كند. پس دارايي خالص كشور 3 دلار است.

 - تام برنده است. جان بازنده است. ژاك هم خوش‌شانس است كه دارايي اوليه خود را دارد.

وقتي حبابي در حال شكل‌گيري است ديون افراد به يكديگر افزايش مي‌يابد.

 - داستان اين جزيره يك سيستم بسته است و كشور ديگري وجود ندارد و بنابراين بدهي خارجي نيز وجود ندارد. ارزش دارايي تنها بر اساس پول جزيره محاسبه مي‌شود. بنابراين ضرري در كل وجود نخواهد

داشت.

 - وقتي حباب مي‌تركد، افراد داراي پول نقد برنده هستند. افراد داراي مال يا قرض بازنده هستند و در بدترين حالت ورشكسته مي‌شوند.

 - اگر در اين كشور نفر چهارمي هم با 1 دلار بود اما وارد اين بازي نمي‌شد نه مي‌برد نه مي‌باخت اما مي‌ديد كه ارزش پولش بالا و پايين مي‌رود.

 - وقتي حباب در حال بزرگ شدن است همه پول بيشتري به دست مي‌آورند.

 - اگر شما باهوش باشيد و بدانيد حبابي در حال بزرگ شدن است، مي‌‌ارزد كه پول قرض كنيد و وارد بازي شويد اما بايد بدانيد چه زماني همه چيز را به پول نقد تبديل كنيد.

 - همانند زمين، اين پديده براي كالاهاي ديگر صادق است.

 - ارزش واقعي زمين يا ديگر كالاها وابستگي زيادي به رفتار رواني جامعه دارد.

 




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 شهر کوچکی را درنظر بگیرید که زندگی عادی مردم در آن در جریان است. در این شهر، همه مقداری بدهی به یکدیگر دارند.

ناگهان، مردی ثروتمندي وارد شهر مي­شود. او وارد تنها هتلي مي شود که در اين شهر کوچک قرار دارد، اسکناس 100 يوروئي خود را روي پيشخوان هتل مي­گذارد و براي بازديد اتاق­های هتل و انتخاب آن به طبقه بالا مي­رود. وی هنوز اقامت در هتل را نهایی نکرده و این امر را مشروط به مناسب بودن اتاق­ها کرده است.

صاحب هتل، اسکناس 100 يوروئي را برميدارد و در اين فاصله بدهي خودش را به قصاب مي پردازد. قصاب، اسکناس 100 يوروئي را برداشته و به مزرعه پرورش گوسفند مي رود و بدهي خود را به صاحب مزرعه مي­پردازد. مزرعه دار، اسکناس 100 يوروئي را صرف تسویه بدهي اش به تامين کننده خوراک دام مي­نماید.

تامين کننده خوراک دام نیز براي پرداخت بدهي خود اسکناس فوق را با شتاب به پلیس شهر که به او بدهکار بود، مي­برد. در نهایت پلیس، اسکناس را به هتل مي آورد زيرا او به صاحب هتل بدهکار بوده است. حالا هتل­دار، اسکناس را روي پيشخوان گذاشته است.

در اين هنگام توريست ثروتمند پس از بازديد اتاق هاي هتل برمي­گردد، و اسکناس 100 يوروئي خود را برداشته
و مي گويد از اتاق ها خوشش نيامده و می­خواهد شهر را ترک نماید.

در اين پروسه هيچکس صاحب پول نشده است. ولي بهر حال همه شهروندان در اين هنگامه بدهي هايشان را پرداخته اند و با يک انتظار خوشبينانه اي به آينده نگاه مي کنند




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

  قابل توجه دوستان! این مطلب با راهنمائی استاد عنبران یکی از مربیان تراز اول موفقیت مالی نگاشته و تنظیم شده است.

1-پیش از شروع فعالیت در هر بازاری  یاد بگیرید.

برای وارد شدن در هر بازاری،عجله نکنید. ابتدا اصول و شگردهای آن بازار را یاد بگیرید و بعد وارد آن بازار شوید.

 

2- غرور بیجا کشنده است.

هر وقت خود را بی رقیب و استاد دانستید موجبات نابودی خود را فراهم آورده اید.به خصوص اگر شما در یک بازار رو به رشد وارد شدید و سود کردید به خود غره نشوید که همه چیز را می دانید چون شما بر موج بازار سوار شده اید و در صورتیکه روند آن بازار تغییر کند شما متحمل شکست خواهید شد.

 

3- حرص و طمع و ترس را در خود از بین ببرید.

ترس باعث حرکتهای احساسی می شود.سرمایه خود را مدیریت کنید و سعی کنید نه دچار ترس شوید و نه حرص و طمع.

 

4- جنسهای بنجل را نگه ندارید.

هر آنچه که برای شما ارزش افزوده ایجاد نمی کند و فقط سرمایه شما را راکد نگه می دارد و یا جا اشغال می کند را نگه ندارید. مثلا در بورس سهامهای زیانده را نگه ندارید و سهامهای سود ده را بخرید.

 

5- شایعات بازار را جدی نگیرید.

در هر بازاری ممکن است عده ای که منافع خود را در کشاندن بازار به سمتی که منفعتشان ایجاب می کند وجود داشته باشند.این افراد با رواج شایعه و تکرار آن موجب حرکتهای احساسی در تصمیم گیری می شوند.

 

6- برای خود یک استراتژی مشخص انتخاب کنید و بر روی آن تمرکز کنید.

مثلا اگر شما در بازار بورس فعالیت می کنید ممکن است استراتژی استفاده از نوسانات بازار را داشته باشید. یا استراتژی خرید سهم بر اساس سود سالیانه را داشته باشید.

 

7-- آینده نگر باشید.

انسانهای موفق با نگاه به آینده حرکت امروز خود را طراحی می کنند. پس در هر بازاری که وارد می شوید آینده آن بازار را مد نظر داشته باشید.

 

8-علم و عمل را با هم یاد بگیرید.

سعی کنید پس از آشنائی با اصول سرمایه گذاری در هر بازاری آن اصول را یاد بگیرید و تمرین کنید.تمرین،تمرین

 

9- در بازارهائی وارد شوید که درجه نقد شوندگی بالائی داشته باشند.

درجه نقد شوندگی یکی از مهمترین اصول سرمایه گذاری در هر بازاری است. مثلا بازار طلا از قدرت نقد شوندگی بالائی برخوردار است.




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

19درصد

 

 

کوتاه مدت


موسسه مالی و اعتباری آتی

 

20درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت



موسسه مالی و اعتباری فردوسی

 

10 درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

17.5درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

18.8درصد

 

سه ساله

19درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت



موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج

 

6 درصد

 

کوتاه مدت یک ماهه کمتر از سه ماهه

8درصد

 

کوتاه مدت بیشتر از سه ماه وکمتراز شش ماهه

11 درصد

 

کوتاه مدت بیشتر از6 ماه و کمتر از 1 سال

14درصد

 

یکساله

14.5درصد

 

دوساله

15درصد

 

سه ساله

16درصد

 

چهارساله

17درصد

 

پنج ساله




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

  

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

18درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

موسسه مالی و اعتباری عسگریه

 

18.5درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

19درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

19.5درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

20درصد

 

یکساله

20درصد

 

دوساله

20درصد

 

سه ساله

20درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله

لازم به توضیح است  موسسه مالی و اعتباری عسگریه  طرح بهاره داردسودهای کوتاه مدت و یکساله آن بصورت فوق محاسبه می شود.جهت کسب اطلاعات دقیقتر به شعب آن مراجعه نمائید.

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

13.5درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین

 

18درصد

 

کوتاه مدت ویژه

19درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

20درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

21درصد

 

یکساله

21.5درصد

 

سه ساله

22درصد

 

پنج ساله




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

 

موسسه اعتباری توسعه

 

10 درصد

 

کوتاه مدت 3تا6ماه

12درصد

 

کوتاه مدت 6تا9ماه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه تا یکسال

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

18.5درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

موسسه مالی و اعتباری صالحین

 

19.3درصد

 

کوتاه مدت چهار ماهه

21درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

21.5درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

22.5درصد

 

یکساله

23درصد

 

دوساله

23.5 درصد

 

سه ساله

24درصد

 

چهارساله

24.5درصد

 

پنج ساله

 

 



ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 روزنامه دنیای اقتصاد : با راه افتادن سامانه بانک مرکزی، شعب بانک‌های ملی دیروز تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده را آغاز کردند. با این حال تا قبل از ظهر دیروز سکه 20 هزار تومان گران شد و به 720 هزار تومان رسید.

 

اطمینان بازار از دریافت سکه موجب کاهش تدریجی قیمت شد و تا بعدازظهر این میزان ابتدا تا 708 و سپس تا 705 هزار تومان در ساعت 3 بعداز ظهر افت کرد. در همین حد هم البته نسبت به نرخ غروب سه‌شنبه حداقل 4 هزار تومان بالاتر رفته بود.
گرفتن شماره برای ماندن در انتظار، تطبیق شماره ملی و فیش پرداختی اولیه، پرداخت 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده در فیش‌های بعدی و در نهایت دریافت سکه مراحلی است که باید برای دريافت سکه‌های پیش‌فروش شده گذراند.

اینها البته در صورتی طی می شود که نام متقاضی در بین لیست ارسالی برای تحویل در روز مورد نظر موجود باشد. دیروز تحویل سکه در شعب بانک ملی رویت شد و بازار با واکنشی متناسب شاهد افت قیمت سکه بود. به گفته برخی صرافان و سکه فروشان، تقاضا برای سکه کم بود؛ اما قیمت آن در ساعات اولیه روز به دلیل افزایش قیمت دلار آمریکا در بازار و برخی تحرکات سفته بازانه با افزایش قیمت مواجه شد. اما مجددا به مرور در مسیر کاهشی قرار گرفت. از منظر کارشناسان، نبود تقاضا برای سکه در روز گذشته شرایطی طبیعی است که ورود سکه در دست اشخاص انتظار برای افت بیشتر قیمت را در پی دارد و همگان در معامله سکه تامل بیشتری به خرج می‌دهند.

در عین حال، نشانه‌ای از ورود سکه‌های تحویلی به بازار وجود ندارد و گزارشی در این زمینه به دست نیامده است. این مساله نیز نشان می‌دهد که اولا به دلیل اینکه در روزهای اول مردم استقبال چندانی از پیش‌خرید سکه نکردند، قاعدتا میزان ورود سکه‌ها در روزهای اول قابل توجه نبوده و باید اندکی تامل کرد. اما با افزایش قیمت دلار آمریکا در بازار تا 1850 تومان قبل از ظهر و نرخ اونس 1648 دلاری، ارزش واقعی سکه با احتساب مالیات و سایر کارمزدها بالاتر از 750 هزار تومان بود. از این رو سکه فروشان سکه‌های با قیمت بالاتر خریداری شده را زیر قیمت بازار نمی‌فروشند و البته حرفه‌ای‌های بازار نیز تا تعدیل قیمت و تناسب آن با ارزش واقعی از فروش سکه پرهیز دارند. از این رو این رفتار در مواجهه با قیمت تعیین شده در بازار بانک کارگشایی، عرضه و تقاضایی را رقم می‌زند تا قیمت نسبی از این تقابل حاصل آید.

 در بازار دیروز نوسان قیمت‌ها با ارقام حداقل 5 هزار تومانی تقریبا هر 15 دقیقه یکبار، نرخ جدیدی برای سکه رقم زد که نشان می‌دهد بازار ثبات جهت‌داری حتی با تحویل شدن سکه‌ها به مردم که موعد آن طی 2 ماه گذشته از جمله مهم‌ترین عوامل کنترلی بر بازار بوده،به خود ندیده است. این روند به گفته برخی در روزهای آینده شرایط مشخص‌تری به خود می‌گیرد و حفظ رویه تحویل به موقع سکه‌ها بالاخره قاعده ای برای بازار فراهم می‌آورد. اما همان‌طور که پیش‌تر نیز تحلیل شد پایین ماندن قیمت سکه از سطح قیمت‌های جهانی زمینه خروج آن را به انحاي مختلف از کشور چه به صورت سکه و چه به صورت طلای ذوب شده و مفتول‌های صادراتی بدون ارزش افزوده موجب می‌شود. از سوی دیگر، فاصله قیمت سکه بانکی با سکه بازار هم تمایل برای سفته بازی از این سطح را دامن می‌زند.

هم اکنون قیمت سکه‌های به دست مردم رسیده با احتساب 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده،573 هزار و 300 تومان است.قیمت خرید سکه در بازار در محدوده 700 هزار تومان است. این فاصله 127 هزار تومانی برای کسی که بیش از نیم میلیون تومان را 4 ماه سرمایه‌گذاری کرده و بیش از 25 درصد سود برده را اگرچه هنوز قانع نکرده اما رقم مناسبی برای بهره بردن از فضای بازار است. با این حال افراد ظاهرا در انتظار سودهای بیشتری نشسته‌اند. لذا رسیدن به یک قیمت تعادلی در شرایط فعلی تنها گزینه است. با این وجود نگرانی از تزریق منابع طلایی کشور به سطح بازار، خود جای نگرانی دارد که باید برای آن چاره ای دیگر اندیشید. در بازار ارز قیمت دلار آمریکا هم دیروز مسیر جالبی داشت.

دلار تا قبل از ظهربا یک افزایش ناگهانی 50 تومان گران شد و تا 1850 تومان بالا رفت. در ادامه قیمت آن به مرور تا 1825 تومان تا ساعت 3 بعد از ظهر به وقت تهران افت کرد. با این وجود دلار نسبت به نرخ غروب سه‌شنبه 25 تومان گران‌تر شده است. دلیل این شرایط به درستی در بازار اعلام نشد؛ اما همچنان‌که قیمت سکه پس از افزایش ابتدایی بازار دوباره در مسیر کاهشی قرار گرفت، می‌توان روند متغیر قیمت دلار را نیز تا حدودی توجیه کرد. البته مسیر الاکلنگی نقدینگی بین سکه و دلار را که سابقه تاریخی در بازار داخلی به ویژه در3 سال اخیر داشته است، نباید هیچ‌گاه از یاد برد. افت تقاضا در بازار سکه قطعا نقدینگی را به سمت دلار می‌برد و بالعکس. این شرایط البته مورد تازه‌ای نیست و در گذر از کوی دلالان و فعالان بازار می‌توان به زمزمه‌هایی از این دست گوش داد. نقد شوندگی آسان دلار و سکه ظاهرا برای کسانی که نمی‌خواهند دارایی خود را در پیچ و خم‌هاي ديگر معطل کنند، گزینه سومی باقی نگذاشته است.
قیمت طلا در بازار‌های جهانی
 
قیمت طلا در بازار‌های جهانی دیروز بعد از ظهر تا 1642 دلار کاهش یافت و عملا تا آن زمان 13 دلار کاهش داشت. یورو در بازارهای بین‌المللی ارز به دلیل نگرانی ‌های تازه در مورد بحران یورو تحت فشار قرار گرفت و با اینکه روزهای گذشته در مقابل دلار به جایگاه بهتری دست یافته بود، دیروز در مسیر کاهشی طلا را نیز با خود ارزان‌تر کرد و قیمت آن را کاهش داد.
 




تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

موسسه مالی و ااعتباری مهر

نوع سپرده

 

3 ماهه

6 ماهه

سالانه

در سررسيد

سپرده سرمايه‌گذاري سما 4 ماهه

-

-

-

%19

سپرده سرمايه‌گذاري سما 6 ماهه

%19.07

%19.49

-

%19.49

سپرده سرمايه‌گذاري سما 9 ماهه

%19.28

-

-

%20.11

سپرده سرمايه‌گذاري سما 1 ساله

%21.31

%21.77

%23.33

%23.33

سپرده سرمايه‌گذاري سما 2 ساله

%44.03

%44.98

%46.88

%50.68

سپرده سرمايه‌گذاري سما 3 ساله

%66.35

%67.78

%70.65

%82.09

سپرده سرمايه‌گذاري سما 4 ساله

%88.88

%90.79

%94.63

%117.62

سپرده سرمايه‌گذاري سما 5 ساله

%116.68

%119.19

%124.22

 

%164.47

 

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید


ادامه مطلب...
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک شهر

 

10 درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک قوامین

 

10 درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

18.5درصد

 

سه ساله

19درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک سامان

 

10 درصد

 

کوتاه مدت ویژه سه ماهه

11درصد

 

کوتاه مدت ویژه چهارماهه

12درصد

 

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک دی

 

10 درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک اقتصاد نوین

 

10 درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

17درصد

 

یکساله

19درصد

 

دوساله

19درصد

 

سه ساله

20درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک سینا

 

10 درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18.5درصد

 

دوساله

19درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک کارآفرین

 

10 درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

18.5درصد

 

سه ساله

19 درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک سرمایه

 

10 درصد

 

کوتاه مدت ویژه سه ماهه

11درصد

 

کوتاه مدت ویژه چهارماهه

12درصد

 

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 نرخ سود سپرده های بانکهای خصوصی

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

 

بانک پارسیان

 

10 درصد

 

کوتاه مدت سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت

17.1درصد

 

یکساله با پرداخت سود سه ماهه

17.34درصد

 

یکساله با پرداخت سود شش ماهه

18.04درصد

 

یکساله با پرداخت سود یکساله

20.12 درصد

 

5ساله با پرداخت سود سه ماهه

20.40درصد

 

5ساله با پرداخت سود شش ماهه

21.22درصد

 

5ساله با پرداخت سود یکساله

 

 

نرخ سود سپرده

(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

بانک پاسارگاد

 

17درصد

 

یکساله

17.5درصد

 

دوساله

18.5درصد

 

سه ساله

19درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

بانک توسعه صادرات

 

10 درصد

 

کوتاه مدت ویژه سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

18.5درصد

 

سه ساله

19 درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

 

بانک کشاورزی

 

10 درصد

 

کوتاه مدت 3تا6ماه

12درصد

 

کوتاه مدت 6تا9ماه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه تا یکسال

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده

(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

50,000

کوتاه مدت

 

 

 

بانک رفاه کارگران

 

12درصد

100,000

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

100,000

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

100,000

یکساله

18.5درصد

100,000

دوساله

19 درصد

200,000

سه ساله

19.5درصد

200,000

چهارساله

20درصد

500,000

پنج ساله

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

 

 

بانک توسعه تعاون

 

10 درصد

 

کوتاه مدت 3 تا6 ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت 6تا9ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت9ماه تاکمتر ازیکسال

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت



 

بانک صنعت و معدن

 

10 درصد

 

کوتاه مدت ویژه سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت


بانک پست بانک

 

10 درصد

 

کوتاه مدت 3تا6ماه

12درصد

 

کوتاه مدت 6تا9ماه

15 درصد

 

کوتاه مدت نه تا یکسال

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

8درصد

 

کوتاه مدت

 



مسکن

 

10 درصد

 

کوتاه مدت 3 تا6 ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت 6تا9ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت9ماه تاکمتر ازیکسال

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

18.5 درصد

 

سه ساله

19درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت

 

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت





تجارت

 

10 درصد

 

کوتاه مدت ویژه سه ماهه

10درصد

 

کوتاه مدت ویژه چهار ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18.5درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

کوتاه مدت




ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

  

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

 

صادرات

 

10 درصد

 

کوتاه مدت ویژه سه ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 

 

 

 

سپه

 

10 درصد

 

کوتاه مدت ویژه چهار ماهه

12درصد

 

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18.5درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله





ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 برای اینکه بتوانیم مدیریت  مالی شخصی و حتی شغلی داشته باشیم  باید نرخ سود سپرده های بانکی را در هر بانک یا موسسه  مالی بدانیم. مثلا اگر در معامله ای مبلغی پول سود کردیم و تا معامله بعدی نیازی به آن نداشته باشیم ویا مثلا بخواهیم پس اندازهای خود را در بانک یا موسسه ای قراردهیم که بیشترین نرخ بهره به پولمان تعلق بگیرد باید بتوانیم تشخیص دهیم با توجه به میزان پول و زمانی که به پول نیاز نداریم یا زمانی که برای افزایش پولمان در نظر میگیریم بهترین محل و بهترین شرایط برای سرمایه گذاری در موسسه های پولی(بانک،موسسه های مالی و اعتباری و...) کجاست.

بعضا پیش آمده که من اگر برای حتی چند روز نیاز به پولی نداشته ام آن را در حساب کوتاه مدتی که بیشترین سود روز شمار را می داده است  گذاشته ام و به هنگام نیاز برداشته ام و سر موعد سود آن چند روز هم به حسابم واریز شده است.

بنابراین اگر بخواهیم هم از پولمان محافظت کنیم و هم آن را افزایش دهیم بهترین کار این است که  محلهائی که بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری دارند را بشناسیم.

جهت پاسخ به این نیاز عمومی، بانکهای دولتی و خصوصی و موسسه های مالی و اعتباری و یا حتی تعاونی های اعتبار را شناسائی کردم و نرخ بهره آنها در طول دوره زمانی مشخص را برایتان در و بلاگ قرار داده ام.

در این قسمت ابتدا شرایط سرمایه گذاری در بانکهای دولتی،سپس  بانکهای خصوصی،بعد از آن موسسه های مالی و اعتباری و در خاتمه به تعاونی های اعتباری می پردازم.بدیهی است که اعتبار کلیه موسسات یکی نیست و پیشنهاد من به شما،سرمایه گذاری در موسسات مالی تحت نظارت بانک مرکزی است.

اگر سئوال یا مشورتی در موارد مطرح شده در وبلاگ داشته باشید مطرح کنید تا آنها را در حد بضاعت خود پاسخگو باشیم.

نرخ سود بانکهای دولتی

نرخ سود سپرده

(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

100,000

کوتاه مدت

 



ملت

 

10 درصد

100,000

کوتاه مدت ویژه سه ماهه

12درصد

500,000

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

500,000

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

1000,000

یکساله

18.5درصد

1000,000

دوساله

19 درصد

1000,000

سه ساله

19.5درصد

2000,000

چهارساله

20درصد

2000,000

پنج ساله

 

نرخ سود سپرده(درصد در سال)

حداقل مبلغ برای افتتاح سپرده(ریال)

نوع سپرده

بانک

7درصد

 

کوتاه مدت

 



ملی

 

12درصد

 

کوتاه مدت ویژه شش ماهه

15 درصد

 

کوتاه مدت ویژه نه ماهه

17درصد

 

یکساله

18.5درصد

 

دوساله

19 درصد

 

سه ساله

19.5درصد

 

چهارساله

20درصد

 

پنج ساله

 

 



ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

 با سلام خدمت دوستان عزیز.از اینکه از وبلاگ بازدید می کنید سپاسگزارم. هدف از ایجاد این وبلاگ آشنائی و آموزش هموطنان عزیز در مورد برندینگ، مدیریت مالی و سرمایه گذاری در بازار های مالی ،سرمایه، چگونگی سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مانند مسکن،طلاو سکه و ارز،بورس و... و همچنین آموزشهای کاربردی و مهارتی که لازمه موفقیت در هر شغلی می باشد بوده است. که این مهم با مساعدت دوستان گرامی میسر خواهد بود.لذا از دوستان می خواهم جهت بهبود وضعیت وبلاگ چه از نظر محتوا و چه از نظر ظاهر ،موارد زیر را مد نظر قرار دهند.

1- چنانچه دوستان کارشناس مطلبی جهت ارائه در مورد موضوعات مختلف داشته باشند به ایمیل مدیر وبلاگ ارسال نموده ودر وبلاگ با نام خودشان درج می گردد.

2- لطفا نسبت به ثبت نام در خبرنامه  و همچنین عضویت در وبلاگ اقدام کنید. این ثبت نام باعث می شود تا مطالب خوب و جالب سایت  و یا ویژه نامه ماهیانه یا مناسبتی در قالب خبرنامه برایتان ارسال گردد.همچنین دوستان می توانند با ثبت نام در وبلاگ از مزایای آموزشهای تخصصی که فقط مخصوص اعضا می باشد استفاده کنند.

3-در نظر سنجی وبلاگ شرکت فرمائید تا ما نسبت به نقاط قوت وضعف خود آگاهی پیدا کنیم و نسبت به بهبود وضعیت خدمت رسانی به هموطنان گامی هر چند کوچک برداریم.

4- جدا از بحث نظر سنجی انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق جعبه پیام و نظرات مطرح نمائید.

5- نیازهای آموزشی،مشاوره ای و کارشناسی خود را دروبلاگ مطرح نمائید تا با همکاری کارشناسان خبره پاسخگوئی لازم صورت پذیرد.

6- سایتها و وبلاگهای دیگر که تمایل دارند با این وبلاگ تبادل لینک کنند ابتدا لینک این وبلاگ را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهند و اطلاع دهند تا لینک آنها در این وبلاگ قرار داده شود.

امیدواریم با هم افزائی گامی در جهت تعالی یکدیگر و در نهایت کشور عزیزمان برداریم.




تاریخ: پنج شنبه 17 فروردين 1386برچسب:سرمایه گذاری,میلیاردر,ثروتمند شدن,
ارسال توسط میلیاردر جوان( برند)

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 5533
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar

نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد
نرخ طلا و ارزتغییر
انس جهانی به دلار
مثقال طلا در بازار
گرم طلای 18 در بازار
سکه بهار آزادی
سکه امامی
سکه نیم
سکه ربع
سکه گرمی
دلار آزاد
یورو آزاد
پوند آزاد
درهم امارات آزاد
دلار کانادا آزاد
یوان چین آزاد
لیره ترکیه آزاد
ین ژاپن آزاد
دلار استرالیا آزاد
فرانک سوئیس آزاد